22 november

22 november 2017 - Ao Nang, Thailand

Alweer bijna onderweg naar de volgende stop Ao Nang, ligt in de buurt van Krabi (daar vertrekt ons vliegtuig weer naar bangkok). De reis naar koh Lanta verliep prima, met een tussenstop van een uur in koh phi phi. Man wat is het daar druk zeg! Je wordt verwelkomd met een megafoon die je vraagt 10 baht pp te betalen, ik de rij zeer chaotisch en absoluut niet fijn. Veel winkels en barrerjes daar, is echt een party eiland! Niets voor ons. De aankomst op koh Lanta verliep een stuk rustiger, veel minder (dronken ) mensen 😂. We werden naar ons hotep gebracht en zag er zeker goed uit, direct een nachtje bijgeboekt! Hier heerst echt rust op het eiland, 's avonds wel weinig te doen maar opzich geen ramp. Stranden zijn mooi alleen wat rotsachtig soms. Het eten is hier helaas niet helemaal onze smaak, tuurlijk is het eten niet slecht maar we kunnen wel zeggen dat we op andere plekken lekkerder gegeten hebben als hier. Ook de avondmarkt was niet heel bijzonder. Wat wel opbalt is dat koh Lanta een echte moslim gemeenschap is. 80% van de vrouwen draagt hier een hoofddoek en de moskee die in de buurt zit laat ook vaak van zich horen. De mensen hier zijn wel een stuk aardiger dan in Phuket viel ons op (uitzonderingen daar gelaten ). 2de sag een scooter gehuurd en het eiland ontdekt. Wegen niet altijd even goed maar veel mooie natuur en mooie uitzichten! 3de dag hier een koh rok tour gedaan, dat is een snorkeltour op 3 plaatsen bik de 2 eilanden van koh rok. Wat een mooie onderwater wereld, met nemo visjes!!!😍 verder was het snorkelen wel erg vermoeiend en de lunch niet erg bijzonder toch een zeer leuke dag met veel mooie foto's! Gisteren een rustdag gehad, ik voelde met echt niet lekker. De avond ervoor is mijn voet weer op komen spelen, veel jeuk en bobbels! Terwijl ik er al dik een week geen last van had gehad! Toch maar besloten naar een arts te gaan om te laten checken. Blijkbaar een allergische reactivatie 😢, dus... 2 verschillende pillen en zalf mee gekregen. 90 euro armer maar gelukkig gerust gesteld. Hopelijk gaat het over een paar dagen wat beter! Ik zal het latem weten!