2 weeks to go

16 november 2017 - Phuket, Thailand

Wij zitten op dit moment in Phuket town, we zijn gisteren vanaf kamala beach met een lokale bus (die op sommige momenten echt 5 km/h rijdt) in een uur naar Phuket gekomen. Het is hier niet zo spannend maar hadden deze 2 nachten echt even nodig om te beslissen hoe onze reis verder zou gaan. Wij hebben besloten om koh phi phi over te slaan, we horen er niet al te beste verhalen over (veel drank, Engelsen en veel rotzooi). Dus gaan we naar koh lanta! Daar gaan jullie dus nog meer over horen. Kamale beach was echt voor ons gemaakt fijne mensen, lekker lokaal eten en een heerlijk strand (met lekkere ligbedden). Helaas werden deze leuke dagen een beetje overschaduwd doordat er weinig s avonds te doen was, toch wat aardige regenbuien en... een kwallensteek!!! Het was de tweede dag kamala beach en onze eerste stranddag daar, toen we het water ingingen (net zoals nog tientallen met ons) voelde ik slierten over mijn voetrug gaan waarna een extreem brandend gevoel begon, direct het water uitgegaan, naar mijn idee viel het mee. Maar toen de pijn heftiger begon te worden, de roodheid toenam en er flinke bulten op mijn hele voet kwamen zag ik toch wel dat het niet niks was. Naar de ehbo gegaan, nou die wisten er helemaal niks vanaf, hij zei wacht maar over een uurtje is de pijn minder. Maar snel een 7-eleven opgezocht (want bij de farmacie hadden ze er niks voor) op blote voeten over heel heet asfalt (geen aanrader) azijn gehaald. Dit verlichtte echt goed de pijn, de bultjes verdwenen ook snel daarna. Helaas nog steeds puntbloedikjes op mijn voet een week later... Verder zijn we heel benieuwd naar koh lanta, jullie horen van ons!

1. Ab jansen:
    21 november 2017
    hoi wat mooi zou me zo weer thuis voelen ,ook een paar keer in de nachttrein gezeten leuk daar groetjes Ab Jansen