Nieuwe omgeving

11 november 2017 - Kamala Beach, Thailand

De laatste blog is alweer een tijdje geleden!

Dus hierbij de nieuwe blog. Zoals jullie weten zijn we een week geleden naar koh Samui geweest, een prachtig resort zaten we met een privé strandje. Helaas was het ons niet gegund, alleen maar regen regen regen. Zijn nog met een veelste dure taxi (want waar ons resort was was eigenlijk niks of je moest 2 uur lopen..) naar de binnen stad geweest, heerlijke massage en mani en pedicure gehad. Daarna besloten een directe vlucht naar Phuket te nemen, en dus niet zoals eerder gepland naar koa sok te gaan, want daar zou het wel mooi weer zijn. De afgelopen week en deze dagen raast er een staart van de typhoon van Vietnam over zuid Thailand, en ik geloof dat Die storm Phuket net mist! Tot nu toe veel zon gehad af en toe een bui. Phuket is toch wel heel anders dan verwacht, er zijn meer chinezen en Russen dan Thaise mensen, je moet zoeken naar Thais eten, maar er zit wel op iedere straathoek een pizzeria... De mensen zijn hier niet erg aardig willen zo veel mogelijk geld aftroggelen, waar je normaal 300 betaald is het hier 700 en ala je wilt afdingen worden ze boos! Erg nare mensen die taxi en tuktuk chauffeurs, heel anders dan noord Thailand. Omdat we kata beach wel gezien hadden de laatste volle dag daar een scooter gehuurd en de omgeving verkend. Het rijden hier is veel drukker en chaotischer dan in Pai, veel wachten voor stoplichten en files, maar ook wel weer mooie stranden en natuur. Kamala beach leek ons veel rustiger en meer menselijker ofzo. Hier een hotel gereserveerd wat wel schoon en mooi is, en waar het personeel wel kan lachen. In tegenstelling tot het (dure) hotel in kata beach waar veel kapot of oud was en het gewoon vies was en het personeel zeer onvriendelijk was (oh had ik de stroomstoring als genoemd 😜). Al met al was het een hele andere week dan het begin van onze vakantie maar toch ook wel lekker om met een fruit smoothie en een liggende voor 3 euro heerlijk aan het strand te zitten en in het lekkere water te zwemmen!